Direktlänk till inlägg 2 september 2011

Träning o kursstart.

Av Therese - 2 september 2011 13:04

Jaha, och vi tränar vidare..

Har nu hängt på en kurs som riktar in sig på nybörjar handling. De kändes okej efter första omgången, lite små saker som man vart varse om och Sickan var som vanligt väldigt glad o sprallig! Det är ju bra o skoj, och den dagen han inte är det är det nåt fel..enkelt att märka iaf.

Första träningen fick vi styra våra hundar på en cirkel med ca 8 hinder, sedan vart det olika linjer med hinder och tunnlar där vi fick prova framförbyten o bakombyten. Gick riktigt bra, tycker jag. Fast mer finslipning finns det ju alltid! snävar svängar o mer samspelta. Men roligt är det!

Tränar oxå vidare med slalom och kontaktfälten. Har försökt mig på att lära in target, så gott jag kan..Har enbart läst och sett på datorn. Så man får nog testa lite o se om det lossnar. Han verkar förstå vad jag vill då det nu börjar lossna och han försöker klura ut vad jag vill. Måste säga att bättre första hund kan jag inte ha! Då han alltid försöker förstå mig och vill jobba. Min älskling!


Har sedan fått äran att vara med på grundkursen och hjälpa till så gott jag kan.. Tror jag kommer lära mig mkt och det är en helt annan sak att inte ha med egen hund, för då är man så koncentrerad på sig själv att man nästa glömmer alla andra.

Men nu får man lära sig ta människor och deras hundar som individer och försöka göra deras kurs till en rolig upplevelse så de kanske vill fortsätta eller åtminstonde får en rolig stund med sin bästa kompis!

Måste säga att de var jätteduktiga! Allihopa!


Nu är det snart helg! och ska köra kontaktfält o slalom hemma i helgen, och på måndag är det kurs igen! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 27 februari 2012 12:45

Då var första hopploppet avklarat för året 2012! Och vilken vovve jag har.. Älskar min Sickan, gladast i stan! Trodde jag var nolla tills en av mina agilitykollegor meddela mig att det faktiskt vart en liten vägran innan ingången till slalomet.. ;-...

Av Therese - 24 februari 2012 17:15

Dagen har i stora drag varit såå seg, inte många som ringer en fredag eftermiddag på sportlovsveckan.. Men ikväll blir det säkert jätteskoj och fullt ös! Ska för ovanligheternas skull iväg till Motala o svänga loss med tjejerna utan gubbarna.. Inte...

Av Therese - 23 februari 2012 17:00

Ojoj! Det var inte igår som jag skrev här inte. Har haft mkt för mig och ingen lust att skriva kort o gott. Sickan och jag har tränat lite smått under julen och för några veckor sedan fick jag tillfälle att gå en instruktörskurs som kallas A1. Denn...

Av Therese - 11 oktober 2011 15:11

Så var det dax...hua undra hur det ska gå.. Fick möjligheten att få träna för Fanny Gott ikväll, och det kan man ju inte tacka nej till. Kommer säkert få en hel del att tänka på, nybörjare som vi är o allt! Men måste nog erkänna att man har lite ma...

Av Therese - 5 oktober 2011 08:55

Nu är man tbx.. :-) Har varit ett låångtt uppehåll, då det varit mkt annat som tagit upp min tid! Kallas vardag tror jag..   Kan ju inte rabbla upp allt som hänt under detta uppehåll, men det har varit en tid med minst 2dagar i veckan på klubbe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards