Alla inlägg under maj 2011

Av Therese - 31 maj 2011 08:18

Jaha, vart har kabeln tagit vägen??? Kan ju vara så att lilleman använder den till sina maskiner el dyl! är ju inte helt ovanligt att han "hittar" saker som vi andra inte hittar..

Så det vart inga bilder inlagda i helgen, men ska leta ikväll!.

Vad har hänt sedan sist då? Inte mkt.. Blivit färdiga med huset som vi köpte och igår skrev vi hyresavtal med de nya gästerna. Blir nog jättebra, och hoppas att det ska passa gästen så han stannar ett tag iaf ;-) Är ju första egna boendet och allt så vi får se hur han trivs.

På Sickan fronten har vi mest löptränat/promenader men jag har slängt in lite lydnadsmoment i detta och han har varit duktig. På torsdag ska jag och en bekant iväg och träna på klubben, bra med drag hjälp.. :-) Har tänkt köra slalom, balansen o gungan. Sedan lite lydnad beroende på hur allt fortlöper.. Kan tänka mig att han kommer bli glad att få komma iväg igen. Ikväll blir det lydnad på ridbanan hade jag tänkt. Ska repetera och se hur vi ligger till.. ;-S


Ha en trevlig dag!

Av Therese - 27 maj 2011 09:02

Kom inte iväg på tävlingen igår kväll, svärmor ringde och berättade att min sambo smitit iväg och hjälpt dem att lägga i deras båt, och attde skulle köpa med mat och dyka upp lite senare. Så jag passa på att busa med barnen och Sickan var allt med oxå! Om han älskar att busa med våra två små killar! Går ju bra med 8-åringen, ja den lille på 1,5 är ganska tuff han med. Men man får lugna Sickan när han av glädje studsar runt lillgrabben och pussar honom på kinden! Men de har så roligt ihop det är en fröjd att se! Igår fick jag passa på att städa lite. Imorse vart det en skogspromenad med lite lydnad här o där, vart riktigt impad. Sättandet var riktigt bra iaf i mina ögon.. Ska nog ta och fila på detta och satsa på nån tävling framöver för skojs skull! Måste iväg och testa lite på agilitybanan i helgen får se när jag kan klämma in detta. Ska ju göras det sista på huset innan det ska hyras ut.

Ska ladda upp lite bilder i helgen med, så håll utkik!


Ha en trevlig fredag nu..! 

Av Therese - 26 maj 2011 10:35

Men fortsättning följer! För nu är jag så taggad och tror min vovve tycker om det lika mkt!. Igår fick han trots att han inte nyser eller visar några tecken på noskvalster vara hemma för de andras skull. Stackarn,tror han visste vart jag skulle..Iom att det var sista gg fick vi prova en enkel bana två gg var. Inger var så snäll som låna ut Elektra till mej är ju så lyxigt att få prova en hund som har hindersug, då blir det helt plötsligt uppenbart att man själv har en kropp att hålla ordning på..ojoj.. Men kändes faktiskt bättre denna gång än förra, så lite hann man väl snappa upp förra gg med henne. Tror bestämt att jag visa vägen med rätt hand denna gg oxå!   

Efter att alla sprungit sina rundor, vilket gick jättebra för alla! visst var det nån miss här och där, men herregud vi är nybörjare och hundarna är nybörjare så man får allt se på den otroliga utvecklingen som faktiskt skett under denna kurs!

Hoppas många/alla fortsätter på träningarna på torsdagarna för de är alla så trevliga och det vore ju skoj om man vart en lite samling som heja/hjälpte varandra..!

Instruktörerna bjöd på paj, tog inget för på dagen hade jag slarvat med maten och då blir jag väldigt konstig om jag trycker i mig socker.. Köpte med blomma från oss alla som ett lite extra tack!. Och vi vart bortskämda med varsin kortärmad tröja med tryck på och en leksak till vovvarna! Inte dåligt.. Och Sickan diggade leksaken när jag kom hem, vi retat gallfeber på husse när vi busa framför tv´n..

Får se om jag hinner få iordning allt ikväll så jag kan smita iväg på agility tävlingen som är på klubben ikväll, vore skoj!


Over and out..

Av Therese - 25 maj 2011 10:55

Hej o halloj!


Har varit mkt hemikring de senaste dagarna med jobb, renovering av lill stugan, hästar och så få in lite vovveträning.. Var i fredags förra veckan och kollade in hur en elitklass i lydnad ska se ut! Och vart lite taggad själv faktiskt. Lydnaden har ju legat lite vilande iom husköpet osv, men efter den första juni ser det lugnar ut! Jippi.. Sickan har fått små pass ute som inne när man tex lagar mat, för att hinna så mkt som möjligt på så kort tid som möjligt.. Men ikväll får han tyvärr vara hemma igen, så han inte smittar. Men nästa torsdag ska han få ett pass iaf! Tror det blir uppskattat.. ;-)

Ikväll är det sista kurstillfället..suck.. det har varit såå skoj! Både för hund och förare. Men nu är det bara att haka på varannan torsdag, då är det träning för "nybörjare". För detta är bland det roligaste jag provat på!!!

Har inte så mkt mer att tillföra så jag får skriva mer imorgon om avslutningen.

Av Therese - 20 maj 2011 11:55

Gräsänkling ikväll då.. fast det är ju ganska smidigt, kan man ju göra vad man vill!    Synd bara att jag missar middagen ute ikväll med kollegerna på jobbet!.. Hade varit skoj att komma ut lite, blir ju inte ofta.

Tänkte ta tillvara på kvällen på detta sätt: Hämta barnen vid 17, hem så stora killen kan duscha o byta om till discot som börjar 18.00-21.00 och då tankar vi i oss lite mat också för efter att jag skjutsat iväg storkillen tar jag o lillbusen en sväng förbi klubben och kikar på en tävling (lydnad) Blir en toppenkväll! hehe..

Väl hemma igen tar vi fram stoora godispåsen tror jag! O myser lite med säkert två trötta killar i soffan (glömde nästan den på fyra ben).

Har fixat lite pallar till klubben som de ville ha till gunga, så den inte tippar ner så fort. Ska ta med dessa på måndag, då virrpannan glömde bort att svänga in och hämta släppkärran! Duktig! Tur jag komihåg allt annat imorse iaf...

Igår skulle det blivit klickerträning, men vart är klickern??? Köpa flera kanske vore toppen?! Så istället träna vi lite lydnad och så fick han en löprunda på morgonen och en kortpromenad på kvällen, samt en massa bus med mammas hundar såklart.

 

Trevlig helg!

Av Therese - 19 maj 2011 18:29

  Stella, Tilda & Sickan! Ska på promenad..

Av Therese - 19 maj 2011 10:29

Nu är Jag medlem!


Gå in på Jourkliniken.se och anmäl ditt intresse för en jourklinik i Örebro!


Psst.. För komihåg att alla skador och dyl. Ofta händer på jourtid, när det är svårt att få ta på nån..!


Så gå in och läs på deras hemsida iaf: www.jourkliniken.se


  

Av Therese - 19 maj 2011 09:03

Japp! lite öm i benen är jag allt, men det var så roligt igår kväll på agilitykursen! Då min vovve fick vara hemma pga noskvalstrena, så fick jag äran att låna våran kursledares hund Elektra. Och det var en upplevelse! Nu är hon en väldigt pigg och alert lite kelpie, så det gäller att göra rätt med sin egna kropp annars blir det fel. och som med allt som är nytt tar det ett tag att hitta knapparna plus att man själv är nybörjare, men tack vare Elektra och såklart Inger plus smågrejer som våran andra kursledare Åsa nämnde. Så tror jag att polletten är på väg ner..   

Man blir iaf jättetaggad att träna småsaker och inser också vilken Stor betydelse dessa har! Så stort tack!!

Efter kursen fick jag även prova att köra med Kvittra! Och vilken rolig vovve! Vart riktigt fäst vid henne faktiskt, då hon var så himla alert och pigg. Roligt att få prova olika hundar, de är alltid utveckland!.

Ovido - Quiz & Flashcards