Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Regn...Men det finns regnkläder!

Av Therese - 7 september 2011 08:34

Så har man invigt regnkläderna! Det var i måndags på agilityträningen som det öste ner hela tiden vi träna, men tror inte att nån hund påverkades av detta och inte vi heller efter en stund när vi testat olika handling övningar så vi vart varma i kläderna.


Handling-kursen i måndags gick bra, dock var Sickan såå glad o full i energi att han blir lite överambitiös, så när man gjort en övning tar han gärna en extrta sväng själv. Så man får fånga hans uppmärksamhet så fort som möjligt efter övningens slut. men go är han iaf!

                       I

x      I      I          ---

                       I

Detta var en enkel men bra övning som vi körde. Där man kan köra olika byten osv.

Visar verkligen vad man behöver träna mer på ;-)

         

(     '      '    )

      '      '            Här var det tunnel, hinder, hinder, tunnel valfri sväng till nästa hinder, sedan tunnel, hinder, hinder igen..osv


( = tunnel

' = hinder.


En rolig fart övning tyckte Sickan!

Körde lite slalom med fyra pinnar efter träningen och nu börjar det sitta mkt bättre, bara o träna vidare. Ska ikväll sätta upp mina hemma så man kan ta en enkel sväng när man ändå är ute med Sickan, tex i samband med hästarna får foder.

Igår på E fotbollsträning tränade vi target, anv en musmatta och det är inga problem att förstå att sätter man framtassen på den får man klick o godis! Ska prova att anv den nästa sväng till klubben på balansen, och A-hindret. Måste även börja träna in gungan.. Har inte gett mig på den än då jag tänkt att de med kontaktfälten/targeten skulle sitta lite innan så han tydligt förstår att han ska hela vägen ut o toucha targeten på gungan för att få belöning. Vet inte om det är rätt tänkt men man får ju lov att prova sig fram när man är nybörjare.. Scary.. ;-)


ikväll är det grundkursarnas tur att dansa runt i gräset, som säkert är jätte halt nu när det regnar.. Det är himla skoj att följa dem och hjälpa dem så gott man kan, sedan lär jag mig en massa bara att titta på de olika hundarna och sätten som personerna visar/ rör sig på. För det märkte jag själv i mån. att bara vrida en axel lite grann gör stoorr skillnad! Så tror att tio-dans är rena barnleken att lära sig i jämförelse!  


Tjo o tjim o macka damm!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 27 februari 2012 12:45

Då var första hopploppet avklarat för året 2012! Och vilken vovve jag har.. Älskar min Sickan, gladast i stan! Trodde jag var nolla tills en av mina agilitykollegor meddela mig att det faktiskt vart en liten vägran innan ingången till slalomet.. ;-...

Av Therese - 24 februari 2012 17:15

Dagen har i stora drag varit såå seg, inte många som ringer en fredag eftermiddag på sportlovsveckan.. Men ikväll blir det säkert jätteskoj och fullt ös! Ska för ovanligheternas skull iväg till Motala o svänga loss med tjejerna utan gubbarna.. Inte...

Av Therese - 23 februari 2012 17:00

Ojoj! Det var inte igår som jag skrev här inte. Har haft mkt för mig och ingen lust att skriva kort o gott. Sickan och jag har tränat lite smått under julen och för några veckor sedan fick jag tillfälle att gå en instruktörskurs som kallas A1. Denn...

Av Therese - 11 oktober 2011 15:11

Så var det dax...hua undra hur det ska gå.. Fick möjligheten att få träna för Fanny Gott ikväll, och det kan man ju inte tacka nej till. Kommer säkert få en hel del att tänka på, nybörjare som vi är o allt! Men måste nog erkänna att man har lite ma...

Av Therese - 5 oktober 2011 08:55

Nu är man tbx.. :-) Har varit ett låångtt uppehåll, då det varit mkt annat som tagit upp min tid! Kallas vardag tror jag..   Kan ju inte rabbla upp allt som hänt under detta uppehåll, men det har varit en tid med minst 2dagar i veckan på klubbe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards