Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Therese - 17 maj 2011 11:25

Stackars Sickan har fått noskvalster, inte "mer" påverkad än att han nyser. Vad jag kan tyda iaf. Men detta gör ju tyvärr att vi missar de två sista kurstillfällena!!! De som är så skoj.. men vill ju inte att de andra kursarna ska behöva få detta, då det tydligen är väldigt smittsamt. Har iaf fått tag på veterinären och han har nu fixat ut Advocate till Sickan och så till mammas två hundar som också bär på detta mer eller mindre. Men det tar iaf 3veckor innan man får vistas bland andra hundar. Så blir att träna klicker nu då. Fast det behövs ju, och så får jag åka själv till träningen och försöka lära mig så mkt som möjligt iaf. Trisst.. min lilla älskling..


Har idag introducerat hundgården efter skogspromenaden i morse innan jobbet, vart frukost i hundgården och så fick han vara där i ca15-20min. Ska köra det varje morgon denna vecka och se hur det utvecklar sig. Har även tänkt att "träna" och busa med strumpan där inne så det händer roliga saker där. Tror inte han har nåt imot själva gården, dock kan han ju tycka att det blir ensamt. Han är ju van att vara lös ute och ligga o spana på omgivningarna. Men det blir nog bra med träning. Tänk om nån granne skulle haft en lämplig hundkompis att "slänga" in   

Har ännu ingen hundkoja, ska spana efter det eller om man ska ge sig på att bygga?! Äger en hammare iaf!

Nån som har nån fin att sälja?? Tisa gärna..

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards